pohádkové vyprávění, na které navazuje splnění určitého výkonu. V tomto věku již můžeme pracovat s představivostí a fantazií dětí a spoléhat na ní při přípravě lekce plavání viz obr. Obr. Náplní lekcí plavání jsou také psychomotorické hry měsíc Dítě je jisté v Chvaly chůzi, postaví se bez opory, dovede postavit na sebe dvě kostky, navléká na tyč kroužky, vybalí například kuličku z papíru, pije z hrnku, ukazuje, co udělalo, umí napodobit zvuky zvířat, používá kolem slov Špaňhelová, měsíc Dítě si dovede při hře dřepnout, dovede kojenecké plavání Praze 9 zvednout předmět ze země, vyleze na pohovku, umí běžet, dá na sebe tři kostky, obrací leporelo, když si s ním někdo čte, ukazuje na Praha 14 věci, mluví dětským žargonem, kterému často rozumí jen matka nebo rodinní příslušníci, jí lžící, umí slov, učí se na nočník a plavali kojence Praze 9 smrkat Špaňhelová, měsíc Dítě umí chodit po schodech za jednu ruku, běhá, hraje si s auty, dělá tú tú, obrací stránky v knížce, navleče korálek, rozumí pokynům jdi se podívat, zavři to, umí říci věty o dvou nebo třech slovech Špaňhelová, měsíc Dítě umí chodit po schodech, umí skákat oběma nohama, dovede si stoupnout na špičky, vyleze na židli, hraje si mezi dětmi, chová panenku, uspává ji, dává na sebe kostky, korálky do skleničky, zhasne světlo, otevře skříňku, začíná skloňovat a časovat, čmárá některé už dovede nakreslit sluníčko, umí přibližně slov Špaňhelová, měsíc Dítě střídá nohy do schodů, jezdí na tříkolce, umí navléknout korálek na
šňůrku, umí dát kolečko a čtvereček do výřezu, pomáhá s oblékáním, nají se lžící, umí pojmenovat věci na obrázku, umí říkanky, kreslí, zná až slov Špaňhelová, měsíc Dítě umí stát chvíli na jedné noze, přeskočí provázek, hraje si rádo na maminku a