které se těchto kurzů neúčastnily. Ačkoliv jsem neměla srovnání dvou skupin dětí, vyplynuli mi jisté závěry. Jedním z cílů mojí práce bylo zjistit, jak děti přijímají vodní prostředí. Pohledem rodičů je to z velké části viděno tak, že se děti do vody těší ve vodě se smějí a jsou ve vodě úplně uvolněné I to, že ani jeden z rodičů neuvedl, že by se dítě vody bálo nebo bylo jeho chování ve Praha 18 vodě nejisté, svědčí o tom, že děti přijímají vodní prostředí velice dobře. Z mého pozorování dětí ve vodě můžu s odpověďmi rodičů jen souhlasit, i když občas se stane, že některé z dětí opravdu z vody strach má. Zde je důležité dítě nenutit, nechat jej pozvolna zvykat na vodní prostředí. Jenže ve většině těchto případech rodiče s dětmi po pár nezdařených lekcích kurz opouštějí. Další cíl, který jsem si stanovila, je hodnocení vlivu plavání na děti čistě z pohledu rodičů. Jedná se tedy čistě o jejich subjektivní pocity. Rodiče mi sami uváděli odpovědi dle vlastního úsudku a vlastních pozorování. Za hlavní přínos plavání považují, a Ládví to shodně u obou skupin u kojenců i batolat, že se jejich děti nebojí vody a že mají rády kolektiv Rodiče také svoje děti vidí jako šikovnější než jejich vrstevníky, kteří se neúčastní kurzů plavání. Důležitá je pro rodiče radost a spokojenost dítěte, kterou plaváním kojencům Bořanovice pozorují a také lepší spánek a uvolnění U batolat mi rodiče jako klad uváděli ještě také lepší odolnost vůči nemocem rychlejší Bořanovicím plavou s kojencem
vývoj motoriky a otužování dítěte Z výčtu výše uvedeného je dle mého názoru patrné, že plavání má na děti dobrý vliv a očekávání rodičů, kteří do plavání s dětmi přicházejí, jsou plněna, čímž se mi potvrdila jedna z mých hypotéz. Potvrdilo se mi i to, že děti lépe spí a že jsou po kurzech plavání více uvolněné a klidnější. Z výzkumu mi dále vyplývá, že hlavním záměrem montessori školce Prahou východ Bořanovicemi