ukazováčkem. Zkouší napodobovat výraz a mimiku druhé osoby, dělá ručkama paci paci. Desátý měsíc V měsíci kojenec již nerad leží na zádech, protože umí spoustu jiných věcí a snaží se objevovat další. Jeho pohyby jsou pružné, rychlé, osvojuje si stále větší plavat kojenec Prahou 8 stabilitu. Většinou střídá polohu vsedě s lezením po bytě. Jemná motorika se stále prohlubuje. Dítě chytne hrníček za ouško, vysypává obsah nádob, zvedá věci. Rozpoznává i význam některých slov. Jedenáctý měsíc Stojí delší dobu s oporou za jednu ruku, manipuluje s plavání kojenců Praha 8 předměty, chodí kolem nábytku, uchopí mezi palec a ukazovák drobné předměty, hraje si na schovávanou, rozumí slovům pojď, otevři Špaňhelová, Dvanáctý měsíc Dítě již stojí samo, balancuje, objevují se první samostatné, avšak nejisté kroky. Pokud se chce rychle přemístit, použije lezení. Při jídle uchopuje lžičku, snaží se jíst lžící samo. Vysypává či naopak vkládá předměty a věci do krabiček. Zvládá sdělit dvě slova, jejichž význam je pro něj stálý a jasný. Potvrdila bych, že rychlé vývojové změny se promítají i Vychovatelna do rozdělení skupin v plavání. Pro kojence máme největší počet skupinek dle počtu měsíců života a je nutné toto rozdělení dodržovat. Bulovka Každý měsíc je zde znát. Jiné cviky se provádí ve věku měsíců, jiné v měsících. Cviky se vyvíjí tak, jak se vyvíjí děťátko. Není vhodné proto některé věci uspěchat, i když by si to lecjaké ambiciózní maminky i přály. Období batolete Období od začátku roku do
konce roku života je obdobím batolete, v němž dochází k intenzívnímu motorickému a neuropsychickému vývoji Novotný, Hruška, Toto období Ládví je charakteristické pro osamostatňování dítěte v základních životních dovednostech, a to v chůzi, udržování čistoty, přijímání plavání s kojenci Praze 8 potravy, v řeči a poznávání prostředí, ve kterém přebývá. V tomto období se setkáváme s častými úrazy opaření, popálení a Vltavská otravám léky. To vše se děje hlavně kvůli neobratnosti, nepozornosti, nezkušenosti a mnohdy i zvědavosti, kdy batole vede touha po poznání něčeho nového. Proto je nanejvýš důležité takové dítě dostatečně sledovat a předcházet tak nepříjemnostem. Dítě si osvojuje první hygienické a společenské návyky a snaží se v určitých věcech osamostatňovat. Myslím, že určité společenské prostředí je i lekce Praze 8 plavme kojencích plavání a jistým způsobem se i tato forma tréninku může podepsat na chování dítěte. Dítě je zvyklé, že každý týden chodí do bazénu, že by tam mělo poslouchat a spolupracovat. Je možné, že u dítěte vznikají základy tréninku. Pohybová výchova je ve druhém a