spánek po lekcích a pomáhají při bolestech bříška způsobených nadýmáním. Děti, které pravidelně plavou, mají totiž velmi dobré kojenecké plavecké Prahu 3 trávení. Plavání spolu s vhodnou rehabilitací může napomoci plavání též jedincům, které mají různé odchylky a vady pohybového Olšany aparátu. Zdravotní význam plavání je veliký. I lékaři v rámci fyzického pohybu doporučují nejvíce plavání. Plavání a chůze jsou jedinými sporty, které můžeme provádět po celý život. Díky plavání si uchováme své fyzické schopnosti a tím i nezávislost co možná nejdéle Pédroletti, Sociální význam Lekce plavání většinou probíhají v menším kolektivu. Vodní prostředí napomáhá přirozeně a vědomě k vyšší soudržnosti oproti jiným kolektivním činnostem. Při výuce se setkáváme s ochotou navzájem si pomáhat, vzájemně se Želivského podporovat, povzbuzovat a úspěšný pokus chválit. Tuto zkušenost si pak jedinec odnáší do jiného kolektivu, rodiny, mezi přátele. U plavání pociťujeme nejenom radost z čistoty a krásy prostředí, ale zároveň vnímáme i odlišné podmínky jiného prostředí, které je nutno překonat vůlí. U větších dětí se při plavání na větší vzdálenost mohou objevit pocity chladu, únavy, často i bolesti ve svalech. Ovšem překonání těchto překážek nám posiluje naši sebedůvěru ve vlastní síly, rozhodnost, duchapřítomnost a odvahu. Lekce Praze 3 plavání s kojenci řízené instruktorem ve srovnání se samotným volným pohybem Textové pole Obr. Zapojení do sociálního prostředí v bazénu mají bezesporu
své výhody. Je zde zapojeno řízení a kontrola metodického postupu plaveckým odborníkem. Stejně tak na výsledky jedince působí kladně skupinka dětí určitá sociální skupina. Myslím, že skupinka dětí je pro jednotlivého plavce stěžejní. Když například chybí pár jedinců z dané lekce, objeví se v hodině náhradníci. Dítě, které chodí do skupinky jako stálý plaváček, se rozhlíží, hledá svoje Pražačka kamarády a zároveň zkoumá nové. Totéž platí i o jejich stálé instruktorce. Pokud ji jiná instruktorka zaskakuje, děti nemají takovou důvěru, nejsou tolik soustředěné a nespolupracují. Mají totiž rády svůj zažitý stereotyp, ze kterého nerady vybočují viz obr. Samotný Flora rodič, přítomný při lekci, a jeho vedení a působení na dítě je někdy výhodou a někdy naopak nevýhodou. V případě kladného projevu může vést rodič ke zvýšení efektivity výuky. Rodič zná dítě lépe než instruktor, proto zná, co na něj platí, jak ho motivovat a jak pražské soukromé školky