plavat přináší jak dětem, tak dospělým pocit bezpečí ve vodě a často je i prostředkem k záchraně života. Jednou ze základních potřeb novorozence je co nejvíce se volně pohybovat. Pokud dítě pohybem strádá, zejména v nejrannějším věku, může to brzdit a poškozovat jeho motorický a psychický vývoj. Zdravý novorozenec se pohybuje, aniž by si to uvědomoval. Těmito spontánními pohyby se v podstatě dorozumívá s okolím a zároveň se seznamuje se svým tělem. Je na rodičích, aby působením vhodných podnětů využili všech vrozených reflexů dítěte, později reflexů podmíněných a posléze aktivit, které jsou řízené vůlí. Čím více podnětů k aktivnímu pohybu dítěti Národní třída poskytneme, tím rychleji se bude učit a vyvíjet na základě získaných zkušeností. Voda je pro novorozence samozřejmě přirozeným kojenecké plavání Národní třídou prostředím, neboť v době před narozením se vyvíjel a pohyboval ve vodě plodové. Aktivita novorozence ve vodě je odrazem jeho spokojenosti a plavat kojenec Národní třídě je stejná, jako kdybychom ji ve stejnou dobu vyvolali jiným vrozeným nespecifickým podnětem svlečením dítěte do naha na podložce v příjemně teplém prostředí. Smyslem kojeneckého plavání je tedy vytvoření podmínek k pohybovým projevům kojence, podněcování a rozvoj těchto projevů, a to pohybovou aktivitou příjemnou. Pokud jsou dodrženy podmínky spojené s péčí o dítě tohoto věku, je zajištěna Můstek hygiena a biologické potřeby dítěte, stane se pohybová aktivita u zdravého kojence něčím, co přináší dítěti i rodičům bohatý
prožitek a napomáhá dítěti se optimálně rozvíjet. Přiměřená stimulace dítěte podporuje jeho rozvoj jak pohybový, psychický, tak i sociální. Je velmi důležité zásobovat dítě přiměřenými podněty, abychom dítě nezahltili a ono pak není schopno se s velkým počtem Národní třídy plaváním kojencům nových podnětů a situací vypořádat. U zdravých dětí, které se vyvíjí optimálně, se v plavání preferuje především hra a utužení Karlovo náměstí vztahů rodičů s dětmi spojených s příjemnou činností ve vodě. Někteří rodiče však touží vidět výsledky vlastních dětí okamžitě, chtějí, aby jejich dítě předběhlo své vrstevníky, ale neuvědomují si, že takovým přístupem ke kojeneckému plavání svému