která svůj názor vyslovila na mezinárodní konferenci Plavání kojenců a batolat. Velmi zajímavý je také názor pana MUDr.M.Kučery, který plavání kojenců Muzeum tvrdí, že pokud se kojenec správně vyvíjí nepotřebuje pohybovou stimulace v podobě kojeneckého plavání. Zdůrazňuje, že mnohem podstatnější je pohybová aktivita na suchu, která zajišťuje správnou osifikaci kostí a utváří správný tvar kloubů. Podle pana Kučery je plavání s kojenci pouze jedna z forem cílené aktivity matky a dítěte, a proto by se nemělo zapomínat na další pohybové hry na suchu. Kojenecké plavání by se nemělo stát jedinou pohybovou aktivitou rodičů a jejich dětí. Podle pani Kiedroňové pramení záporný názor na Muzeum kojenecké plavání většinou z neznalosti. Odpůrci prostě nevědí, oč jde. Mají většinou strach z nepřiměřeného zaměstnání dětí, z plavání kojenců Muzeum přetěžování dětského organismu a z případného poškození vývoje. Ze zkušenosti lze říct, že většina odpůrců kojeneckého plavání, pokud se nechala přesvědčit a přijala možnost tuto činnost vzhlédnout na vlastní oči, vidět jak se děti ve vodě cítí a projevují radost z pohybu, své záporné či odmítavé postoje změnila. V závěru své bakalářské práce Jitka Šulcová uvádí, že většina lékařů, které v této souvislosti oslovila, považuje plavání za vhodný doplněk pohybové činnosti kojenců a batolat. Plavání s Hlavní nádraží nejmenšími dětmi je podle lékařů nejen přínosem v komunikaci mezi matkou otcem a dítětem, ale také obohatí prožitkovou sféru dítěte.
Samozřejmě jakákoliv činnost s dítětem může uškodit, není li prováděna správně a s mírou. Pokud se rodiče rozhodnou věnovat kojeneckému plavání, je důležité je přesvědčit, aby pohybové začátky ve vodě svých dětí svěřili do rukou zkušených proškolených instruktorů. Nároky na profesionálního instruktora popisuje PaedDr. Jana Hochová. Pokud má mít tato činnost pozitivní vliv na pozdější Muzeem plavání pro kojence nácvik základní plavecké lokomoce, je velmi důležité, aby instruktor zvládal základy z metodiky a didaktiky plavání, znal techniku jednotlivých plaveckých způsobů a znal fyzikální zákonitosti vody. Dále je zapotřebí zvládnout základy pediatrie a to hlavně psychomotorický vývoj dítěte a v neposlední řadě i pedagogiku. Dobrý instruktor musí zvládat také komunikaci a jednání s